Derfor lever SEO stadig: 3 årsager

SEO

At forstå og udføre SEO korrekt kan for mange godt være lidt af en udfordring. Det er en avanceret sport, som ikke alle ligefrem forstår og derfor er det ofte nødvendigt, at man får lidt hjælp til det. Man kan dog godt tilegne sig noget viden om emnet. Hvis man gerne vil lære mere om f.eks. online marketing, så skal man være opmærksom på, at der er en million forskellige blogs, som alle har en eller anden version af sandheden. Det er ikke nødvendigvis korrekt, men de fortæller det, som var det sandheden. Derfor skal man ofte være opmærksom, når man forsøger at suge ny information til sig, da man lige skal tage det med et gran salt. Nogle af dem har også flere gang f.eks. sagt, at søgemaskineoptimering er dødt og at ting som SEO er dødt. Det er jeg dog ganske uenig i, så her kommer 3 gode årsager til, at SEO bestemt ikke er en døende race – heldigvis for det!

Hør hvad virksomhederne siger

Det først man kan gøre, hvis man er i tvivl om, hvorvidt det stadig lever, er at spørge virksomhederne selv. Man kan ikke sælge et produkt som ikke findes og du kan bare kigge ind på hjemmesiden linkbuilding.dk og så vil man hurtigt opdage, at der bestemt ikke er sat en produktion på pause. Her arbejdes stadig på højtryk og der er stadig masser af virksomheder, som drager gavn af SEO. Du kan også spørge virksomhederne som drager gavn af dette direkte og så vil du sandsynligvis også se, at de stadig bruger det i stor stil. Hvorfor? Fordi det virker!

Forandring fryder – men gode ting er kommet for at blive

Det er altså godt, når der kommer nogle ændringer i f.eks. hvordan søgemaskiner finder de forskellige sider eller generelt bare ændrer måden de gør ting på. Det betyder nemlig, at den sandsynligvis er blevet endnu bedre til, at det er lige præcis din målgruppe der ender på din side og ikke bare nogle tilfældige. Forandring fryder og det er altså en god ting, men SEO er så grundlæggende en ting i hele det system af online marketing, at det altså ikke bare er noget, som man lige pludselig fjerner og så fungerer det ikke længere. Det er noget folk gør brug af og det er noget der fungerer så godt, at det altså er kommet for at blive.

Du ville ikke være i tvivl

Der siges i en regel om overskrifter, at hvis den slutter på et spørgsmål og overskriften omhandler en nyhed, så kan man stort set altid besvare det med et nej. Derfor kan du også være ganske rolig, når du ser en artikel der hedder ”Er SEO dødt?” for ifølge denne regel, så er svaret nej. Dette skyldes, at hvis det egentlig var sådan, at SEO var dødt, så ville du ikke være i tvivl og de forskellige onlinemedier ville råbe det ud til verden – ikke stille spørgsmålstegn ved det.

Separator image Skrevet i Erhverv og tagged som .

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *